28 October 2010

Buku Cerita

Berikut merupakan koleksi buku-buku cerita yang terdapat di perpustakaan mini kami :)

SIRI SAHABAT NABI MUHAMMAD SAW

Zubair Pahlawan Yang Bijaksana

Buku siri sahabat Nabi Muhammad SAW ini merupakan buku fiksyen bahasa melayu yang menceritakan kisah perjuangan dan pengorbanan para sahabat dalam menyebar dan mempertahankan Islam sebagai agama yang unggul. Buku ini menceritakan tentang Zubir yang memeluk Islam pada usia muda. Beliau  merupakan seorang pejuang yang hebat dan menyertai setiap peperangan bersama Nabi Muhammad. Buku cerita ini ringkas dan mudah difahami.



SIRI FABEL SI CERDIK


Gadis Pemerah Susu Lembu & Cerita-cerita lain



Buku cerita siri fable si cerdik ini juga terdapat dalam fiksyen bahasa inggeris. Di dalamnya terdapat beberapa cerita teladan yang ringkas. Ceritanya mudah difahami dan sesuai untuk bacaan murid sekolah rendah. Turut disediakan ruangan nilai murni, kamus anda bagi perkataan yang susah dan pengukuhan minda iaitu beberapa soalan bagi menguji pemahaman pembaca. Cerita ini mengisahkan seorang budak perempuan pemerah susu lembu yang suka berangan.





KOLEKSI CERITA NEGERI

Rantai Emas

Buku cerita koleksi cerita negeri ini merupakan cerita kisah dongeng rakyat. Ceritanya mengisahkan sepasang suami isteri nelayan yang mendapat hasil tangkapan yang tidak diduga dan mereka menjadi tamak. Ceritanya berbentuk pengajaran yang menarik dan mudah difahami.








FUN TO READ. FILIAL PIETY STORY

The Grateful Little Crow

Buku cerita siri fun to read ini merupakan buku fiksyen bahasa inggeris. Ia mengandungi cerita-cerita tauladan haiwan. Ceritanya ringkas dan mudah difahami. Buku ini mengisahkan kehidupan dua ekor gagak iaitu ibu dan anak yang mengharungi hidup melalui perubahan musim. Turut disediakan ruangan “moral value”, “my vocabulary” dan “IQ corner”.







TELL ME WHY….

The Goose Has Long Neck

Buku cerita fiksyen bahasa inggeris ini merupakan siri dongeng haiwan. Ia juga terdapat dalam fiksyen bahasa melayu. Buku cerita ini menceritakan bagaimana angsa yang pada asalnya berleher seperti itik boleh berubah menjadi panjang. Siri ini cukup menghiburkan disamping ceritanya yang ringkas dan mudah difahami.







RIGBY LITERACY

The Secret (A Traditional Tale From Wales)

Buku cerita fiksyen bahasa inggeris ini merupakan siri dongeng rakyat yang terkenal. Ia mengisahkan seorang puteri yang menyimpan rahsia di sebalik rambutnya yang panjang. Selain dari ceritanya yang ringkas dan mudah difahami, gambar-gambar di dalamnya juga menarik dan menghiburkan pembaca. Ianya sesuai untuk bacaan murid sekolah rendah.





Pendidikan Khas SK Temenggong Abdul Rahman Segamat


EmoticonEmoticon